Arkeologernas pubkväll.

Det här blir ett kort inlägg. Ska skärpa mig och försöka göra längre och oftare inlägg.

Idag är en ledig dag. Ingenting att plugga till, ingenting att inhandla och ingenting att städa. Skönt! Vaknade för fem minuter sen av panik-sms från Alma. Det blir mest troligt så att hon, Lisa och Albin kommer hit nästa helg så vi kan dra på stureplanrunda. Blir nog superkul i såna fall.

Igår var det arkeologernas andra pubkväll som jag faktiskt gick på. Det var verkligen jättekul och klassen är ju mer än underbar! Mina fördomar om Stockholmare håller på att tyna bort (det är mest Stockholmare som läser arkeologi av någon anledning).

Vi började pubrundan på Snaps, en underground pub med renässansfeeling. Ascoolt ställe, särskilt när en DJ drog igång house-musik. Renässanstavlor och house-dunk. Funkade bra! Sen drog vi till nån annan pub jag inte vet namnet på och till sist hamnade vi på Bistro Kok (tror den hette så). En trevlig liten pub med tegelväggar. Jag stannade till drygt ett (vi började åtta) så jag var mer än nöjd.

Blev ingen taxi hem som jag lovat mamma, utan åkte tunnelbana och sen buss med en norrman som också läser arkeologi och som råkar bo i Täby. Så mamma, jag var inte ensam för en sekund!

Nej, nu ska jag äta nudlar. Är sugen på att påbörja mitt Saw-maraton men borde vänta till ikväll. Märkte också nu att det här blev mitt längsta inlägg hittills. Så det kan gå.

Ha en trevlig helg!

Bjuder på en mörk suddig bild från pub nummer två. Anton längst till vänster, sen Ivan och sen Agnes.


2012-10-12 | 13:36:59 | Allmänt | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback